Blogi

Kiinteistölehden blogissa taloyhtiöasiantuntijamme kirjoittavat ajankohtaisista aiheista.

Uusimmat kirjoitukset

Marja-Leena Sallinen

6.3.2018

Markan suutari

Taloyhtiöt tarvitsevat laajasti erilaisia palveluja.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

29.11.2017

Pienen taloyhtiön pienet palvelut

Julkisessa keskustelussa on pohdittu pienten taloyhtiöiden vaikeuksia saada isännöintipalveluja.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

30.10.2017

Rakennuttajan kätyri

Uudiskohteen ensimmäinen isännöitsijä saa aina kuulla olevansa rakennuttajan kätyri.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

28.8.2017

Kissa häntänsä nostaa – Ahkera ja aikaansaapa isännöitsijä

Ahkera ja aikaansaapa eivät ole määreitä, joita julkisessa keskustelussa isännöitsijään liitettäisiin.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

5.6.2017

Hovimestari on syyllinen

Taloyhtiössä isännöitsijä on kuin hovimestari – palveluskunnan esimies.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

1.2.2017

Tarvitseeko taloyhtiö tilinpäätöstä?

Kuka tekisi aloitteen lainsäädännön muuttamisesta, että tämä tavoite olisi jo pian totta?

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

2.1.2017

Onko isännöinti ihmisestä kiinni?

Taloyhtiöiden hallitukset usein kiintyvät isännöitsijään henkilönä ja kokevat vaihdokset haitallisina.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

15.6.2016

Levollisin mielin hallituksessa

Isännöinnin asiakaskuuntelututkimuksen mukaan taloyhtiöiden hallitusten jäsenet toivovat isännöintiyritykseltä asioiden hoitamista sovitusti, ajantasaista tietoa taloyhtiön asioista sekä laadukasta talouden ja kunnossapidon hoitamista.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

23.3.2016

Ei niin pientä ojaa, ettei oma lehmä mahtuisi

Halvan vastikkeen strategia ei ole taloyhtiön etu, vaikka osakkaat sellaista toivoisivat.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

4.11.2015

Taloyhtiön hallitus kaalimaan pukin vartijana

Asiakas, joka kokee sopimuksen epäreiluksi, tai itsensä hyväksikäytetyksi, on entinen asiakas.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

16.9.2015

Kaukoviisas tarkan markan taloyhtiö

Vähäpätöiseltäkin tuntuvien palvelujen ostamisessa on hyvä käyttää asiantuntijaa.

Lue kirjoitus

Marja-Leena Sallinen

4.5.2015

Mistä sinä olet ylpeä teidän taloyhtiössä? Tietääkö talonne hallitus sen?

Kun tiedetään, mitä asukkaat taloyhtiössä arvostavat, voidaan niitä asioita korostaa suunnitelmissa ja päätöksenteossa.

Lue kirjoitus