Taloyhtiöiden viestinnässä on monenlaisia tapoja ja tasoja päätöksistä osakkaille. Asunto-osakeyhtiölaki ei edellytä viestinnältä juuri muuta kuin sen, että yhtiökokoukseen liittyvä viestintä on hoidettu pykälien mukaan.
Tämä minimitaso ei täytä lähellekään hyvän viestinnän edellytyksiä, vaan yhtiön asioista tulisi kertoa asukkaille ja osakkaille ympäri vuoden. Jos ei siis koe viestintää tärkeäksi, voi nojautua lakiin, mutta jos haluaa jakaa tietoa osakkaille heidän elämänsä suurimmasta investoinnista avoimesti, tulee viestintään satsata huomattavasti enemmän.
Aktiivisella viestinnällä osoitetaan, että ihmiset otetaan huomioon ja samalla parannetaan asukkaiden tyytyväisyyttä. Hyvällä viestinnällä voidaan muun muassa muistuttaa pihan käyttöön liittyvistä säännöistä ja jätekäytännöistä. Ihmiset haluavat lähtökohtaisesti toimia oikein. On kuitenkin turha kuvitella, että kerran kerrotut säännöt tai jaetut oppaat riittävät, vaan niistä on muistutettava säännöllisesti.
Artikkeli on kirjautuneille
Lue tämä artikkeli ilmaiseksi!
Kiinteistömedia-tilin luomalla pääset lukemaan tämän artikkelin ilmaiseksi. Luo tunnus tai kirjaudu sisään!
Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.
Luo tunnus Kirjaudu sisään