Taloyhtiön hallitus voi tehdä työtään monin eri tavoin. Asunto-osakeyhtiölaki antaa puitteet, mutta arkinen työskentely pitää jokaisessa hallituksessa päättää erikseen.
Kuinka kokoonnutaan, millä kanavilla viestitään, miten päätökset valmistellaan ja dokumentoidaan sekä miten työt ja vastuualueet jaetaan? Nämä asiat eivät tule mistään annettuina, vaan niistä pitää sopia.
Hallituksen on huolellisesti toimien edistettävä yhtiön etua, ja hallitus vastaa kaikkien taloyhtiön toimintojen järjestämisestä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hallitus vastaa kaikesta, mitä yhtiössä on tehty, mutta myös asioista, joita on mahdollisesti jätetty tekemättä.
Artikkeli on kirjautuneille
Lue tämä artikkeli ilmaiseksi!
Kiinteistömedia-tilin luomalla pääset lukemaan tämän artikkelin ilmaiseksi. Luo tunnus tai kirjaudu sisään!
Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.
Luo tunnus Kirjaudu sisään