Digitaaliset kanavat helpottavat arkea

Artikkeleita pystyy kuuntelemaan ainoastaan kirjautuneena

Taloyhtiöille tarjotaan digitaalisia välineitä, joissa on laaja valikoima toimintoja yhteydenpidosta ja etäyhtiökokouksen hallinnasta sauna- ja pyykkitupavuorojen varausjärjestelmiin.

Moderneja digitaalisia palveluja on tehty palvelemaan suoraan taloyhtiöitä. Monien takana on isännöintijärjestelmä, jota on laajennettu taloyhtiön viestintävälineillä ja muilla palveluilla. Palvelun tarjoaa liki aina isännöintitoimisto, jolla on sopimus palvelua tuottavan ohjelmistotalon kanssa.

Käyttäjälle olisi helpointa, jos hänellä olisi yksi palvelu, jonka kautta hoituisivat kaikki taloyhtiöön liittyvät asiat. Tällaisia on toistaiseksi vähän, mutta koko ajan tulee uusia.

Artikkeli on kirjautuneille

Lue tämä artikkeli ilmaiseksi!

Kiinteistömedia-tilin luomalla pääset lukemaan tämän artikkelin ilmaiseksi. Luo tunnus tai kirjaudu sisään!

Jukka Nortio

Kirjoittaja on tekniikka-, talous-, tiede- ja ympäristöaiheisiin perehtynyt vapaa toimittaja.

Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle kahden viikon välein!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

digitaaliset palvelut

18.3.2025

Kaupallinen yhteistyö

Miten taloyhtiösi hyödyntää digitaalisia palveluita?

Digitaaliset palvelut tarjoavat taloyhtiöille mahdollisuuden seurata kiinteistön asioita ja huoltoa reaaliaikaisesti. Asukkaat taas pääsevät lukemaan taloyhtiötä ja asumista koskevia tiedotteita ja seuraamaan tekemiensä huoltopyyntöjen etenemistä.

PHM Group

teräväpiirtolähetykset

12.2.2025

Mitä teräväpiirtolähetykset tarkoittavat taloyhtiölle?

Tv-lähetysten siirtyminen teräväpiirtolaatuun voi vaatia muutoksia tv-vastaanottimeen tai kiinteistön verkkoon. Jos taloyhtiöön on pian tulossa jokin perusparannusremontti, tietoliikenneasiat kannattaa uudistaa samaan aikaan.

14.1.2025

Kaupallinen yhteistyö

Taloyhtiön yhteisten tilojen ja tavaroiden varaaminen on helppoa

PHM Groupin paikalliset huoltoyhtiöt tarjoavat sopimusasiakkailleen veloituksetta digitaalisen palvelun, jonka avulla taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä voivat hallinnoida taloyhtiön asioita. Huollon töiden ja kulutuslukemisen seuraamisen lisäksi PHM Digitalissa on lukuisia muita toimintoja, jotka helpottavat taloyhtiön arkea.

PHM Group

digiturvallisuus

13.11.2024

Digiturvallisuus on tärkeää taloyhtiössäkin

Taloyhtiön tietoverkkoja vastaan voidaan yrittää hyökätä, minkä vuoksi laitteet on hyvä suojata. Digiturvallisuudesta ovat vastuussa niin teleoperaattori, isännöitsijä, huoltoyhtiö, taloyhtiön hallitus kuin osakkaatkin. Rakennusteollisuus RT:n digitaalisen turvallisuuden asianhoitaja Ari Järvinen suosittelee tekemään taloyhtiölle digiturvallisuusohjeet.