SKH-Isännöinti nosti alan palvelun uudelle tasolle

Kotimainen SKH-Isännöinti Oy on tuonut asiakkailleen uusia palvelumuotoja, joita alan muilla toimijoilla ei ole, kuten viikkoraportit ja puhelinpalvelun myös iltaisin.

– Vastuullinen isännöinti perustuu mahdollisimman hyvään asiakaskokemukseen ja täydellisen läpinäkyvään toimintaan asiakkaiden kanssa, toimitusjohtaja Markku Kulomäki toteaa.

SKH-Isännöinnin kehittämä Talokanava toimii tehokkaasti taloyhtiöiden asukkaiden, osakkaiden ja yhtiön hallituksen jäsenten kaksisuuntaisena viestintäkanavana. Talokanava myös taltioi sinne kertyneen tiedon avoimesti ja reaaliaikaisesti. Vain taloyhtiön luottamushenkilöiden ja isännöintitiimin käyttöön tarkoitettu tieto on saatavilla käyttäjätunnuksin. Kaikki taloyhtiön asiat ja palvelupyynnöt ovat nähtävillä Talokanavasta. SKH:n isännöimissä taloyhtiöissä  yhtiön hallitus tietää, mitä talossa tapahtuu.

– Nyt syyskuun alusta otamme käyttöön uuden toimintamallin tiedonkulun varmistamiseksi. Tulemme lähettämään aina perjantaisin yhtiön hallituksen jäsenille raportin kuluneen viikon tapahtumista kyseisessä talossa, Markku Kulomäki kertoo.

SKH-Isännöinnin asukkaille suunnattua puhelinpalvelua on myös laajennettu ja se toimii nyt arkipäivisin kello 18 asti. Näin asukkaat voivat ottaa yhteyttä esimerkiksi oman työpäivänsä jälkeen.

SKH on kehittänyt oman Isännöintimallinsa, jossa isännöitsijä keskittyy kokonaisuuden hallintaan, työskentelee kiinteässä yhteistyössä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan kanssa sekä vastaa siitä, että taloyhtiö saa sovittua isännöintipalvelua. Isännöitsijä myös varmistaa osaltaan taloyhtiön riskien hallinnan.

Kilpailukykyä ylivoimaisilla palveluilla

SKH-Isännöinti on perustettu 1982 nimellä Asuntopalvelu Markku Kulomäki. Nyt se on pääkaupunkiseudun suurin yksityinen asunto-osakeyhtiöille palvelua tuottava isännöintialan yritys. Tällä hetkellä SKH:n asiakkaina on vajaat 300 taloyhtiötä, joissa asuntoja noin kymmenen tuhatta ja hallituksen jäseniä yli tuhat. Henkilökuntaa on noin 60. Viime vuoden liikevaihto oli 4,5 miljoonaa euroa, jossa kasvua 12 % edelliseen vuoteen verrattuna.

– Tavoitteemme on edelleen toimialaa nopeampi kasvu. Se saavutetaan oikeilla tuotteistuksilla ja ylivoimaisella palvelutuotannolla. Kaiken toimintamme perustana on Vastuullinen isännöinti, Markku Kulomäki toteaa.

Se tarkoittaa muun muassa sitä, että asiakkaat voivat luottaa yhteistoiminnan jatkuvan sovitulla tavalla.

– Olemme toimineet 33 vuotta kotimaisena, itsellisenä yhtiönä. Niin aiomme varmuudella jatkaakin, Markku Kulomäki sanoo.

Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle kahden viikon välein!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

Isännöintikartellista annettiin päätös.

12.9.2025

Isännöintikartellista annettiin päätös – ”Nyt on saatu isännöinnille rajanveto, mitä saa tehdä ja mitä ei”

Korkein hallinto-oikeus antoi kesäkuun lopulla ratkaisunsa isännöintialan kartellista. Kartellissa Isännöintiliitto ja kuusi isännöintiyritystä sopivat 2014–2017 keskenään isännöintipalvelujen hinnoista ja pyrkivät korottamaan valtakunnallisesti isännöintitoimialan hintatasoa.

isännöintiala

19.2.2025

Isännöintiliiton Koro-Kanerva: ”Taloyhtiöiden ja isännöitsijöiden yhteistyötä pitää tiivistää”

Isännöintiala käy läpi merkittävää muutosta, joka näkyy sekä yritysrakenteiden uudistumisena että alan toimintatapojen kehittämisenä. Isännöintiliiton toiminnanjohtaja haluaa parantaa alan arvostusta, mutta sanoo sen vaativan paljon töitä.

Isännöitsijä kerrostalon edessä.

2.10.2025

IAT, AIT, ITS – mitä isännöintialan lyhenteet tarkoittavat?

Kun taloyhtiö valitsee isännöitsijää, eteen voi tulla melkoinen lyhenneviidakko. Lyhenteistä on syytä olla perillä, sillä ne kertovat isännöitsijän koulutuksesta. Kiinteistöalan koulutuskeskus Kiinkon Katja Haarma avasi Kiinteistölehdelle yleisimpiä isännöintikoulutuksen lyhenteitä.

24.9.2025

Taloyhtiön tyytymättömyys isännöintiin johti sopimuksen irtisanomiseen

Taloyhtiöt ovat melko tyytyväisiä saamiinsa isännöintipalveluihin, mutta kiitettävään arvosanaan on vielä matkaa. Tyytymättömyys voi johtaa asiakkuuden päättymiseen. Näin kävi As Oy Helsingin Sompasaaren Pookissa.

Olet lukenut 1/5 maksuttomasta artikkelista

Haluatko lukea rajattomasti artikkeleita? Luo tunnus, kirjaudu sisään tai tilaa Kiinteistölehti edullisesti!

Tilaa lehti