Isännöitsijän poissaolo – kuka hoitaa taloyhtiön asiat?

Taloyhtiön välttämättömät tehtävät pitää tulla hoidetuiksi myös isännöitsijän poissa ollessa.
Artikkeleita pystyy kuuntelemaan ainoastaan kirjautuneena

Isännöintiyrityksen tulee suunnitella ja järjestää toimintansa siten, että taloyhtiön välttämättömät ja kriittiset tehtävät tulevat hoidetuiksi myös kohdeisännöitsijän ollessa lomalla tai sairaana.

– Hyvän asiakaskokemuksen ylläpitämiseksi isännöinnin on tärkeää viestiä sijais- ja varallaolojärjestelyistä taloyhtiön hallitukselle. On tiedotettava, miten asiat hoituvat isännöitsijän loman aikana, ja milloin hän on taas tavoitettavissa, Isännöintiliiton johtava lakiasiantuntija Jenni Valkama suosittelee.

Varmista tuuraus poissaolon aikana

Artikkeli on kirjautuneille

Lue tämä artikkeli ilmaiseksi!

Kiinteistömedia-tilin luomalla pääset lukemaan tämän artikkelin ilmaiseksi. Luo tunnus tai kirjaudu sisään!

Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle kahden viikon välein!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

5.11.2025

Kaksi puheenjohtajaa kertoo, miksi isännöitsijä meni vaihtoon

Yhteistyö isännöitsijän kanssa saattaa sujua kuin tanssi – tai aiheuttaa harmaita hiuksia koko hallitukselle. Toisinaan epäluottamus johtaa isännöitsijän vaihtamiseen. Kiinteistölehti Lounais-Suomi kysyi kahden turkulaisen taloyhtiön kokemuksista.

oto-isännöinti

26.6.2025

Mitä tarkoittaa oto-isännöinti ja milloin sitä kannattaa käyttää?

Oman toimen ohessa toimivan eli oto-isännöitsijän olisi hyvä olla oppimis- ja tiedonhaluinen toimija, joka tunnistaa oman osaamisensa rajat ja hakee tarvittaessa ulkopuolista asiantuntija-apua. Tärkeintä on, että hänellä on riittävästi aikaa isännöitsijän töiden hoitamiseen.

isännöitsijäntodistuksen virhe

7.7.2025

Voiko isännöitsijäntodistuksen virhe johtaa vahingonkorvaukseen?

Kuluttajariitalautakunnassa on ollut käsittelyssä asia, joka on koskenut isännöitsijäntodistuksen virhettä. Asunnon ostajille ei ollut annettu riittäviä tietoja tulevasta julkisivuremontista. Isännöitsijäntodistuksessa oli mainittu vain kattoremontti, ikkunat ja ulkoportaat, mutta ei julkisivuja.

Tilaajille

6.11.2025

Kaupallinen yhteistyö

Järjestelmällisyyttä taloyhtiöiden arkeen

Taloyhtiöille tarkoitettu digipalvelu tuo kaikki yhtiön asiakirjat, ilmoitukset ja toiminnot yhteen paikkaan. Tietojen keskittäminen helpottaa huomattavasti taloyhtiön sisäistä asiointia ja viestintää.

PHM Group