Digitaalisen taloyhtiöviestinnän edelläkävijä Helsingin Meilahdessa

digitaalinen taloyhtiöviestintä

Asukkaiden tyytyväisyys ja taloyhtiössä vallitseva hyvä yhteishenki on useimmiten seurausta taloyhtiössä toimivien tahojen välisestä aktiivisesta viestinnästä ja sujuvasta yhteistyöstä. Yhteisöllisyyttä, osallisuutta ja asumisviihtyvyyttä voidaan parantaa paitsi aktiivisella hallitustyöskentelyllä niin myös panostamalla tehokkaisiin asiointi- ja viestintäkanaviin.

Helsingin läntisessä kantakaupungissa Meilahdessa sijaitsevan Akateeminen Asunto-osakeyhtiö Pihlajatie 50–52:n hallituksen puheenjohtaja Juha Saarentaus kuvailee edustamansa taloyhtiön hallitusta aktiiviseksi ja kehuu asukkaiden kesken vallitsevaa yhteisöllistä tunnelmaa: – Hallitus on aktiivinen ja yhteisöllisyys hyvällä mallilla.

Vuosittain yhtiössä järjestetään useita asukastapahtumia perinteisistä talkoista yhteisiin pikkujouluihin. Vuonna 1952 rakennettu perinteikäs taloyhtiö julkaisi hiljattain oman historiikkinsa, jonka julkistustilaisuudessa eräs lähitalon asukkaistakin ilmoitti haluavansa muuttaa taloyhtiöön – hyvä tunnelma selvästi välittyy myös naapurustoon.

Huoltoyhtiön tarjoama digitaalinen palvelu yllätti

Yhteydenpidon parantamiseksi entisestään on taloyhtiössä hiljattain otettu käyttöön uusi digitaalinen palvelu asumista koskevien asioiden hoitamiseksi. Paikallisen huoltoyhtiön tarjoama PHM Digital on saanut innostuneen vastaanoton Pihlajatiellä. Juha Saarentaus kuuli uudesta digitaalisesta palvelusta huoltoyhtiöltä.

– Mielenkiintoinen veto, että huoltoyhtiö tarjoaa tällaista palvelua.

Saarentaus on itsekin ollut mukana rakennettuun ympäristöön liittyvissä digitalisaatiohankkeissa, ja niinpä erilaiset palvelualustat ovat hänelle entuudestaan tuttuja. Juha Saarentaus korostaa yhteistyön merkitystä taloyhtiön, isännöitsijän ja huoltoyhtiön välillä. Hallituksen ja asukkaiden välinen toimiva viestintä on myös yksi keskeisimmistä taloyhtiön toimivuuteen ja asumisen viihtyvyyteen vaikuttavista tekijöistä.

Sujuva viestintä korostuu taloyhtiöelämässä

– Hallitus käyttää palvelua tiedotuskanavana asukkaiden suuntaan. Olemme kannustaneet asukkaita lisäämään yhteystietonsa palveluun, jotta tavoitamme heidät tarvittaessa nopeastikin joko sähköpostitse tai tekstiviestillä. On myös hyvä, että koko hallituksella on näkymä huollon asioihin, Saarentaus kertoo.

Pihlajatie 50–52:ssa tilavaraukset on siirretty PHM Digitaliin. Taloyhtiö tarjoaa asukkaille mahdollisuuden käyttää yhteisiä tiloja etätyöskentelyyn. Tilavaraukset tehdään PHM Digitalissa. – Käytämme varauskalenteritoimintoa yhteisten tilojen varauksiin. Digitalissa on helppo myös muuttaa varausaikoja tarpeen mukaan.

Juha Saarentauksen mukaan PHM Digital oli helppo ottaa käyttöön ja palvelu helpottaa arjen taloyhtiöasioista viestimistä ja yhteisten asioiden hoitoa.

PHM Digital -palvelua kehitetään asiakaslähtöisesti ja kokemuksia kerätään käyttäjiltä, jotta palvelu vastaa aidosti niin taloyhtiöiden hallitusten, asukkaiden kuin isännöitsijöidenkin tarpeisiin. Lue lisää PHM Digitalista  

Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.

PHM Group

PHM Group on kiinteistöpalvelukonserni, jonka tehtävä on pitää huolta ihmisistä pitämällä huolta heidän asuinympäristöstään. PHM Group muodostuu alan parhaista paikallisista yhtiöistä, joilla on samat arvot ja motiivit: yrittäjähenkisyys sekä reilu ja vastuullinen toiminta. Uskomme, että paikallista palvelua parempaa on vain paikallinen palvelu isoilla resursseilla. PHM Groupin kanssa ei tarvitse miettiä, valitseeko kumppaniksi tutun paikallisen vai ison konsernin. PHM Groupilta saa molempien parhaat puolet.

Tutustu yritykseen

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle kahden viikon välein!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

Helsingin rakennusvalvontapalvelut

19.11.2024

Helsingin rakennusvalvontapalvelut uuden edessä

Kiinteistöliitto Uusimaa tapasi kesäkuun puolessa välissä Helsingin kaupungin rakennusvalvontapalveluiden ohjausryhmän osana tiivistä yhteistyötä. Kuulumisten vaihdon lisäksi puhuttiin päivittyvästä rakentamislaista ja lupaprosessin kehittämisestä.

digiturvallisuus

13.11.2024

Digiturvallisuus on tärkeää taloyhtiössäkin

Taloyhtiön tietoverkkoja vastaan voidaan yrittää hyökätä, minkä vuoksi laitteet on hyvä suojata. Digiturvallisuudesta ovat vastuussa niin teleoperaattori, isännöitsijä, huoltoyhtiö, taloyhtiön hallitus kuin osakkaatkin. Rakennusteollisuus RT:n digitaalisen turvallisuuden asianhoitaja Ari Järvinen suosittelee tekemään taloyhtiölle digiturvallisuusohjeet.

14.1.2025

Kaupallinen yhteistyö

Taloyhtiön yhteisten tilojen ja tavaroiden varaaminen on helppoa

PHM Groupin paikalliset huoltoyhtiöt tarjoavat sopimusasiakkailleen veloituksetta digitaalisen palvelun, jonka avulla taloyhtiön hallitus ja isännöitsijä voivat hallinnoida taloyhtiön asioita. Huollon töiden ja kulutuslukemisen seuraamisen lisäksi PHM Digitalissa on lukuisia muita toimintoja, jotka helpottavat taloyhtiön arkea.

PHM Group

talousvesi

24.2.2025

Helsingin talousvesi hyvälaatuista

Helsingin talousvesi oli viime vuonna laadultaan hyvää, kertoo kaupungin talousveden laatua valvova Helsingin kaupungin ympäristöpalvelut. Laatua seurataan määrittämällä näytteistä mikrobiologisia ja kemiallisia muuttujia viikoittain. Helsingin alueella on kaksi talousvettä valmistavaa laitosta, Vanhankaupungin vedenpuhdistuslaitos ja Pitkäkosken vedenpuhdistuslaitos.

Olet lukenut 1/5 maksuttomasta artikkelista

Haluatko lukea rajattomasti artikkeleita? Luo tunnus, kirjaudu sisään tai tilaa Kiinteistölehti edullisesti!

Tilaa lehti