Cervin pyrkimyksenä on aina tuottaa parempaa sisäilmanlaatua sekä asumisviihtyisyyttä

Poikkeustilanne on antanut mahdollisuuden tarkkailla ilmanvaihdon toimivuutta tai toimimattomuutta. Ei varmaan ole yllätys, kun ihmiset ovat olleet pakotettuja viettämään porukalla kodeissaan enemmän aikaa, ilma sisätiloissa saattaa useinkin tuntua tunkkaiselta. Syynä on tilanteeseen riittämätön ilmanvaihto.

Valitettavasti useimmissa kiinteistössä on vielä käytössä vanhanaikainen kellotettu ilmanvaihtojärjestelmä. Tämän kaltaiset laitteet eivät kykene itsenäisesti sopeutumaan huoneiden hiilidioksidipitoisuuden kasvuun, vaan laitteet toimivat tehostettuna vain tiettyinä aikoina – tyhmästi ja joskus jopa tarpeettomasti. Esimerkiksi pari tuntia aamuisin, iltapäivällä ja taas illansuussa. Muina aikoina ilmanvaihto puhisee ns. perusteholla, mikä ei riitä tuottamaan tarvittavaa määrää raikasta ilmaa asukkaille koko päiväksi.

Tähän mennessä jokaisen huoltoyhtiön olisi pitänyt käydä vähintään muuttamassa ilmanvaihdon ajastuksia pidemmiksi. Ilmanvaihdon tehostaminen tuo kuitenkin mukanaan mahdollista vedon tunnetta ja lisää energiahukkaa, joten miksi tyytyä tällaiseen?

Tarpeenmukainen ilmanvaihto tuo asumisviihtyvyyttä ja parantaa energiatehokkuutta

Parhaimmillaan ilmanvaihtokoneissa on älykkyyttä tai ne voidaan päivittää sellaisiksi. Modernit ilmanvaihtolaitteet huomaavat kiinteistöissä lämpötilan, kosteuden ja hiilidioksiditason nousun ja tätä kautta ilmanvaihdon tarpeen kasvun. Älykkyys niissä saa ilmanvaihtokoneita sopeuttamaan toimintaansa huoneiden hiilidioksidipitoisuuden muutoksen mukaiseksi, jolloin sisäilman laatu paranee.

Vanhakin puhallin voidaan varustaa sensoreilla, jolloin laitteesta tulee riittävän älykäs kertomaan poikkeamista, jotka vaativat reagointia.

Kun iv-järjestelmät on varustettu sensoreilla, voimme ottaa niiltä vastaan tietoa ja tarjota asiakkaalle palveluna koko ilmanvaihtojärjestelmän teknisen hallinnan, ylläpidon ja huollon.

Tällöin me Cervissä pidämme silmällä ja vastaamme että ilmanvaihto on varmasti kunnossa. Tiedämme mahdolliset poikkeamat jo ennen kuin edes asukkaat havaitsevat ongelmaa. Ja mikäli kiinteistössä huomataan poikkeamia, palvelusopimuksen mukaan soitamme asiakkaalle tai tulemme korjaamaan tai korjaamme tilanteen verkon kautta jo ennen kuin tilanne haittaa kiinteistön käyttäjiä.

Tarpeenmukaisen ilmanvaihdon edut

  • Sisäilman laatu paranee
  • Energiatehokkuus paranee
  • Kiinteistön käyttömukavuus paranee, sillä vetoisuus ja kylmän tunne vähenevät
  • Poistoilmapuhaltimen aiheuttama äänihaitta pienenee asunnoissa

Tutustu palveluihimme

Cervin uutishuone

Ota yhteyttä

CERVI

Ilmanvaihto kuntoon.
Parannamme elämänlaatua parantamalla sisäilmanlaatua

Tutustu yritykseen

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

28.5.2015

Äänimäärä ja äänileikkuri yhtiökokouksessa

Äänioikeus on keskeinen osakkeiden omistuksesta seuraava oikeus. Mikä on osakkeiden tuottama äänimäärä yhtiökokouksessa ja mitä tarkoitetaan äänileikkurilla? Voimassa olevan lain mukaan jokainen osake tuottaa yhden äänen kaikissa yhtiökokouksessa käsiteltävissä asioissa.

21.5.2017

Asukkaana taloyhtiössä

Taloyhtiössä asuminen sujuu parhaiten, kun asukkaat tuntevat taloyhtiön toimintaperiaatteet, yhteisistä pelisäännöistä on sovittu ja asukkaat huomioivat toisensa. Tästä osiosta saat perustietoa muun muassa siitä, mitä taloyhtiö tarkoittaa, miten syntyvät taloyhtiön järjestysmääräykset ja miten taloyhtiössä kannattaa viestiä. Mikä taloyhtiö on?

13.9.2017

Vuokra-asumisen arvostusta pitää nostaa

Eduskunnan tarkastusvaliokunnan raportti ”Asuntopolitiikan kehittämiskohteita” julkaistiin 12.9. eduskunnassa. Raportti keskittyy erityisesti pääkaupunkiseudun asuntomarkkinoiden kysymyksiin sekä asumisen tukijärjestelmien vaikuttavuuteen ja ongelmakohtiin.

31.1.2017

Remonttikaveri tulee Remonttirekalla asukkaiden luokse

Kiinteistöjen kunnossapidon ja rakennushankkeiden johtamiseen erikoistunut Vahanen PRO Oy on tuonut asiakkaiden käyttöön oman tukihenkilön, Remonttikaverin, joka auttaa asukkaita putkiremontin aikana ja tulee heidän luokseen Remonttirekalla. Kirsi Kauhanen on Suomen ensimmäinen Remonttikaveri: asukkaan tukihenkilö putkiremonteissa. – Teknistä osaamista on paljon, mutta ihmiset jäävät helposti remontin jalkoihin.