viestintä

Uusimmat artikkelit

6.9.2019

Kriisi yllättää aina

Vaikka kriisejä sattuu taloyhtiöissä onneksi harvoin, valveutuneet isännöitsijät ja isännöintiyritykset varautuvat niihinkin. Taloyhtiöiden on hyvä sopia kriisiviestinnästä isännöintiyrityksen kanssa ennen kuin kriisi yllättää. Sekä isännöintiyritykselle että taloyhtiölle olisi aina hyvä laatia kriisiviestintäsuunnitelma.

7.3.2019

Hyvä viestintä taloyhtiössä – millaista se on ja kuka siitä vastaa?

Viestintä eli tiedonkulku on asia, joka saa vain harvassa taloyhtiössä kiitosta. Osakkaat ja asukkaat usein kokevat, että tieto ajankohtaisista asioista jää hallituksen ja isännöitsijän muodostamaan sisäpiiriin. – Hyvään viestintään ei ole täsmäreseptiä, vaan viestintä on jokaisessa taloyhtiössä räätälöitävä vastaamaan juuri näiden osakkaiden ja asukkaiden tarpeita, sanoo Kiinteistöliiton viestintäpäällikkö Annakaisa Mänttäri.

26.9.2018

Sosiaalisen median käytöllä yhteisöllisyyttä taloyhtiöön

Fiksu taloyhtiö käyttää viestinnässään niitä kanavia, joiden välityksellä viesti parhaiten tavoittaa yhtiön osakkaat ja asukkaat. Kaikenikäisistä suomalaisista jo suuri osa käyttää sosiaalisen median kanavia, joten taloyhtiönkin voi olla hyvä harkita ainakin jonkin some-kanavan käyttöönottoa. Esimerkiksi Facebookissa erilaisten ryhmien perustaminen on helppoa, mutta some-kanavien käyttöönotossa on tärkeää myös sopia niiden käyttöön liittyvistä pelisäännöistä.

4.7.2018

4 vinkkiä taloyhtiön remonttiviestintään

Viestinnällä on tärkeä rooli taloyhtiön remonteissa. Sillä voidaan muun muassa auttaa asukkaita selviytymään remontista paremmin. Seuraavassa on neljä vinkkiä, jotka kannattaa hyödyntää taloyhtiön remonttiviestinnässä.

1.8.2017

Espoolainen taloyhtiö panostaa digitaaliseen viestintään porrasnäyttöjen avulla

Taloyhtiöiden viestinnältä vaaditaan vuosi vuodelta enemmän. Asukkaat ovat mobiililaitteiden ja tietokoneiden myötä tottuneet nopeaan ja reaaliaikaiseen viestintään. Digitaaliset porrasnäytöt ovat osa tätä luonnollista viestinnän kehitystä.

23.5.2017

Taloyhtiöasuminen on mainettaan parempaa

Taloyhtiöelämään liitetään usein ongelmia, kuten riitoja ja häiriöitä. Isännöintialan laajan kyselyn mukaan asukkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä asumiseensa. Tämän kevään aikana noin 3000 asukasta on kertonut taloyhtiöasumisen kokemuksistaan Talokysely.fi-palvelussa.

21.5.2017

Asukkaana taloyhtiössä

Taloyhtiössä asuminen sujuu parhaiten, kun asukkaat tuntevat taloyhtiön toimintaperiaatteet, yhteisistä pelisäännöistä on sovittu ja asukkaat huomioivat toisensa. Tästä osiosta saat perustietoa muun muassa siitä, mitä taloyhtiö tarkoittaa, miten syntyvät taloyhtiön järjestysmääräykset ja miten taloyhtiössä kannattaa viestiä. Mikä taloyhtiö on?

16.8.2016

Taloyhtiöiden viestintäsuositus tunnetaan heikosti

Suosituksen tavoitteena vuorovaikutuksen paraneminen ja avoimuuden lisääntyminen. Kiinteistöliiton, Isännöintiliiton ja oikeusministeriön viime syksynä julkaisema Taloyhtiöiden viestintäsuositus ei ainakaan vielä ole jalkautunut taloyhtiömaailmaan. Suositusta ei tunneta, eikä viestintään ole varattu resursseja.

19.11.2015

Näillä eväillä arki toimii taloyhtiössä

Isännöintiliiton, Kiinteistöliiton ja oikeusministeriön yhdessä työstämä Viestintäsuositus taloyhtiöille julkaistiin Kiinteistö 2015 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa. Oikeusministeriön aloitteesta valmistellulla viestintäsuosituksella halutaan parantaa suomalaisten asumista ja omistamista. Ministeriön selvityksissä on käynyt selkeästi ilmi, että asukkaat ja osakkaat toivovat enemmän tietoa taloyhtiön asioista.

10.11.2015

Enemmistö taloyhtiöistä on yhä paperiajassa

On ainakin yksi paikka, jossa digiaika ei ole vielä alkanut: taloyhtiöt. Niissä tiedonvaihto pyörii yhä pitkälti papereilla ja lappusilla. Isännöintiliitto korostaa, että verkkosivut ja sähköinen viestiminen helpottaisivat elämää kymmenissä tuhansissa taloyhtiöissä ja parantaisivat asukkaiden luottamusta yhtiöihinsä.