Ormax-Tiilikatot tehostaa brändiään

Ormax-kattotiilet on matkalla takaisin maan tunnetuimmaksi kattomateriaalituotemerkiksi. Yrityksen nimi on ollut 21.8. lähtien Ormax Monier Oy.

Vahvan brändin rakentaminen vaatii työtä ja aikaa eikä se pysy vahvana myöskään itsestään. Suomen tunnetuimman kattotiilibrändin Ormaxin nostaminen entiseen asemaansa käynnistyi kesällä huomiota herättäneellä radiokampanjalla. Tuttu logo on otettu taas käyttöön ja yritys on vaihtanut nimensä syyskuun alussa Ormax Monier Oy:ksi.

– Tavoitteenamme on saada Ormax-kattotiilet markkinoiden suosituimmaksi katemateriaaliksi niin uudis- kuin korjausrakentamisessakin, julistaa Ormax Monier Oy:n toimitusjohtaja Pekka Pohjalainen.

Hän myöntää, että markkinaosuuksien nostaminen – erityisesti rakentamisessa ja peruskorjaamisessa ­– on aina kovan työn takana. – Olemme lisänneet panoksia sekä markkinointiin että myyntiorganisaatioomme, Pohjalainen kertoo.

Kattotiilillä on rakennusmateriaalina selviä etuja kilpaileviin vaihtoehtoihin verrattuna energiatehokkaassa ja elinkaariedullisessa rakentamisessa. Tulevaisuus on valoisa tiiviit, kestävät ja turvalliset rakenteet mahdollistaville rakennusmateriaaleille.

– Modernien kattotiilien etuna ovat pitkäaikaiskestävyys, mittatarkkuus ja helppo asennettavuus sekä laaja valikoima muotoja, värejä ja pintavaihtoehtoja kaikenlaiseen arkkitehtuuriin. Samat ominaisuudet tekevät kattotiilistä myös parhaan vaihtoehdon korjausrakentamiseen. Kustannustehokas ja nopeasti asennettava kattotiili nostaa vanhankin rakennuksen jälleenmyyntiarvoa, Pohjalainen luettelee.

Pitkät perinteet

Ormax-Tiilikatot oli erityisesti 1990-luvlla erittäin vahva ja tunnettu brändi. Ormax -betonikattotiilten tunnettuus ja markkinaosuus olivat omaa luokkaansa.  Omistajavaihdosten myötä yrityksen nimi on muuttunut useaan otteeseen, mutta tuotemerkkinä Ormax on säilynyt suosittujen betonikattotiilien nimissä. Nykyisin vuonna 2001 valmistuneella, konsernin moderneimmalla ja ympäristöystävällisimmällä Orimattilan Pennalan tehtaalla valmistetaan Ormax- ja Ormax Protector + -kattotiiliä.

Betonikattotiilien valmistus alkoi Suomessa jo 1920-luvulla. Orimattilaan perustettiin yritys betonikattotiilien teollista valmistusta varten 1945. Moderneja Ormax-betonikattotiiliä alettiin valmistaa vuonna 1977. Nykyisen Ormax Monier Oy:n alkuna

voidaan pitää, kun Pekka Pohjalainen silloisena Partekin Katemateriaalien johtajana pääsi yhdistämään Partekin ja Lemminkäisen betonikattotiilitoiminnan. Ormax Oy aloitti toimintansa vuodenvaihteessa 1992.

Ormax-Tiilikattojen laajaan kattotiilivalikoimaan kuuluvat perinteiset Orimattilan tehtaalla valmistetavat betonikattotiilet Ormax sekä Ormax Protector+, laattamainen betonikattotiili Ormax Minster sekä savikattotiilet Turmalin, Nortegl, Granat, Rubin 13V ja Vittinge.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

21.8.2015

Uudet kattotiilet pinnoituksen hinnalla

Vanhat kattotiilet voi pinnoittamisen sijaan olla järkevämpää vaihtaa uudeksi.  – Nykyisillä kattotiilenhinnoilla se voi tulla jopa edullisemmaksi kuin niiden pesu ja pinnoitus, sanoo Ormaxin toimitusjohtaja Pekka Pohjalainen.  – Samalla tulee tarkastettua alusrakenteiden kunto. Monet yritykset ovat kesän aikana tarjonneet aktiivisesti erilaisia tiilikattojen pesuja ja uudelleenpinnoituksia.

21.8.2015

Kattotiilet käyvät röntgenissä

Ormaxin Orimattilan kattotiilitehtaalla on otettu käyttöön maailman ensimmäinen röntgenteknologiaa hyödyntävä kattotiilien laadunvalvontajärjestelmä. Sen ansiosta yhdessäkään lapetiilessä ei voi olla sellaisiakaan piileviä virheitä, joita ihmissilmällä ei voi havaita. – Betonikattotiililinjallamme valmistetaan maailman parhaita kattotiiliä, toimitusjohtaja Pekka Pohjalainen sanoo.

viilentämisen vaihtoehdot

25.5.2022

Viilentämisen monet vaihtoehdot

Kaikkiin vanhoihin kerrostaloihin ei pystytä asentamaan viilentävää ilmalämpöpumppua. Onneksi viilennysvaihtoehtoja löytyy useita.

26.9.2014

Abloy vahvisti brändiään

Tänä vuonna Abloy palasi kymmenen parhaan joukkoon Markkinointi & Mainonta -lehden bränditutkimuksessa. Nousu 6. sijalle oli merkittävä verrattuna viime vuotiseen 15.

Olet lukenut 1/25 maksuttomasta artikkelista

Haluatko lukea rajattomasti artikkeleita? Luo tunnus, kirjaudu sisään tai tilaa Kiinteistölehti edullisesti!

Tilaa lehti