Kiinteistöliiton jäsenet ovat tutkimuksen mukaan tyytyväisimpiä neuvontapalveluihin, koulutuksiin, viestintään sekä Kiinteistölehteen. Näiden arvosanaksi jäsenet antoivat 9- kouluarvosanojen asteikolla 4–10. Neuvojien asiantuntemus, ammattitaito ja palveluhenkisyys ovat jäsentalojen arvostuksessa korkealla.
Tärkeimpinä palveluina jäsentalojen vastaajat pitävät neuvontaa, koulutuksia ja Kiinteistölehteä. Kiinteistöliiton lakimiesten antama lakineuvonta koettiin tärkeimmäksi ja hyödyllisimmäksi neuvontapalveluksi, jota etenkin ammatti-isännöitsijät arvostavat. Jäsenmaksua pidetään edullisena suhteessa saataviin palveluihin.
Edunvalvonnassa valtakunnallisesti pidetään tärkeimpinä asioina asumiseen liittyvää lainsäädäntöä ja verotusta sekä isännöintiä. Alueellisen edunvalvonnan tärkeimmiksi asioiksi nousivat asumisen kustannukset, energia sekä jätehuolto ja kiertotalous.
Vastaajista 97 prosenttia piti Kiinteistöliiton ja sen jäsenyhdistysten imagoa asiantuntevana ja aikaansa seuraavana. Henkilöstöä piti asiantuntevana 96 prosenttia ja 95 prosentin mielestä Kiinteistöliittoyhteisö tarjoaa palveluja, jotka ovat tarpeellisia.
Jäsentyytyväisyyskyselyyn vastasi touko-kesäkuussa lähes 4000 jäsentaloyhtiön edustajaa. Tuloksia hyödynnetään toiminnan ja jäsenpalvelujen kehittämisessä.
Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.
Luo tunnus Kirjaudu sisään