isännöintiala

Uusimmat artikkelit

isännöintikartelli

26.6.2025

Kiinteistöliitto tuomitsee isännöintialan kartellimenettelyt

Kiinteistöliitto pitää kartelliin syyllistyneiden tahojen toimintaa tuomittavana ja niiden asiakkaiden kannalta erittäin valitettavana. Taloudellista vahinkoa kärsineillä taloyhtiöillä on mahdollisuus nostaa vahingonkorvauskanne ja hakea kärsityn vahingon korvaamista.

isännöintikartellin seuraamusmaksut

26.6.2025

Isännöintiyritysten kartellivalitukset kaatuivat – seuraamusmaksut nousivat

Kor­kein hal­lin­to-oi­keus on ratkaissut isän­nöin­tia­lan kil­pai­lun­ra­joi­tus­ta kos­ke­vat va­li­tuk­set ja määrännyt isännöintialan yhtiöille ja Isännöintiliitolle markkinaoikeutta korkeammat seuraamusmaksut. Seuraamusmaksut vaihtelevat 60 000 eurosta neljään miljoonaan euroon.

isännöintiala

19.2.2025

Isännöintiliiton Koro-Kanerva: ”Taloyhtiöiden ja isännöitsijöiden yhteistyötä pitää tiivistää”

Isännöintiala käy läpi merkittävää muutosta, joka näkyy sekä yritysrakenteiden uudistumisena että alan toimintatapojen kehittämisenä. Isännöintiliiton toiminnanjohtaja haluaa parantaa alan arvostusta, mutta sanoo sen vaativan paljon töitä.

19.1.2023

Isännöintikartellipäätöksestä useita valituksia

Kilpailu- ja kuluttajavirasto sekä kolme isännöintialan yritystä ovat valittaneet markkinaoikeuden isännöintikartellia koskevasta ratkaisusta korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

3.12.2021

Isännöinnin pitää tuottaa taloyhtiölle lisäarvoa

Asunto-osakeyhtiölaki antaa yhtiön johdolle eli hallitukselle ja isännöitsijälle selkeän tehtävän. Heidän on huolellisesti toimien edistettävä yhtiön etua. Lainsäädännöllistä viitekehystä peilaten hallitus ja isännöitsijä istuvat samalla puolella pöytää päätöksiä tehdessä.

7.9.2018

Isännöintialan kasvu ei aina ole tervettä

Isännöintialalla on uskonnollisen mantran tavoin vannottu alan ammattimaistumiseen. Se on hyvä asia mutta on tuonut mukanaan myös negatiivisia puolia. Alan ulkopuolelta vaikeasti havaittavissa oleva iso muutos viime vuosina on ollut, että toimistojen ja asiakkaiden keskinäinen riippuvuus on muuttunut.