Abloy vahvisti brändiään

Tänä vuonna Abloy palasi kymmenen parhaan joukkoon Markkinointi & Mainonta -lehden bränditutkimuksessa. Nousu 6. sijalle oli merkittävä verrattuna viime vuotiseen 15. sijaan.

”Turvallisuutta ja jatkuvuutta edustavalle brändille on tärkeää, miten luotettavana se koetaan. Koska tämä kysely on tehty asiakkaille, olemme erittäin ylpeitä noususta kuudennelle sijalle,” Abloyn myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä sanoo.

Lukitusalan kilpailu kiihtyy sekä Suomessa että vientimaissa. ”Kilpailu toimii meillä positiivisena kannustimena ja ohjaa tekemään oikeita asioita. Olemme yrityksenä menossa hyvään suuntaan,” Perälä toteaa. Abloy on palkannut lisää henkilöstöä myyntiin ja samalla lisännyt tuntuvasti myynnin, markkinoinnin ja viestinnän yhteistyötä. Alkuvuonna 2014 valmistui brändiuudistus, jonka pohjatyönä on selvitetty niin asiakkaiden kuin henkilöstön näkemyksiä. Ydinajatuksena on noussut ihmisen perustarve hallita elämäänsä ja ympäristöään, ja tähän tarpeeseen Abloy tarjoaa ratkaisuja, jotka toimivat odotetusti kaikissa tilanteissa.

Ratkaisuja ovien ja kohteiden toimivuuteen

Abloyn ajattelussa on tapahtunut selvä muutos. “Aikaisemmin keskityimme kertomaan tuotteiden hienouksista. Nyt keskitymme siihen, miten tuotteemme ja palvelumme voivat tuottaa hyötyä asiakkaalle ja parantaa kohteen arvoa ja toimivuutta. Asiakkaiden tarpeiden selvittäminen, ratkaisujen etsiminen ja henkilökohtainen yhteydenpito on yhä enemmän huomion keskipisteenä,” Perälä mainitsee.

Globaali brändi

ASSA ABLOY -konsernin 160 tuotemerkin joukossa ABLOY on yksi neljästä niin sanotusta globaalista brändistä. Sen perusteella Abloy voi toimia maailmanlaajuisesti omalla brändi-identiteetillään ja perustaa omia myyntiyksikköjä vientimaihinsa. Omia myyntiyksikköjä onkin jo 16 maassa. ”Vientimaissa ABLOY profiloituu lähinnä korkean turvallisuustason ammatillisiin kohteisiin, kun taas kotimaassa asiakkainamme on myös kuluttajia,” Abloyn markkinointipäällikkö Timo Tallus kertoo.

Abloylla on ymmärretty, että asiakkaiden luottamus tuttuun brändiin edellyttää jatkuvaa uusiutumista. ”Pyrimme systemaattisesti tuomaan markkinoille uusia innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja, ja hyödynnämme uusia teknologioita.  Kehitämme jatkuvasti myös toimintatapojamme, jotta pystyisimme tarjoamaan mahdollisimman hyvää palvelua asiakkaille,” Perälä sanoo.

Haluatko kommentoida artikkelia? Luo tunnus ja kirjaudu sisään.

Tilaa uutiskirjeemme

Kiinteistölehden suosittu uutiskirje tuo kiinteistöalan uutiset sinulle kahden viikon välein!

Tilaa uutiskirje

Katso myös nämä

4.6.2025

Ikkuna- ja oviremontti toi valoa ja tilan tuntua taloyhtiöön – ”Halusimme yhtenäisen ja siistin lopputuloksen”

Monissa taloyhtiöissä havahdutaan miettimään ikkunaremonttia, kun riittävän moni asukas valittaa joko vetävistä ikkunoista tai ettei ikkunoita saa avattua. Järvenpääläisen rivitaloyhtiön ikkuna- ja oviremontin myötä huoneistot ovat valoisampia ja tuntuvat aiempaa tilavammilta.

3.12.2024

Iltarinteen kattoremontissa vastoinkäymiset kääntyivät voitoksi

As Oy Espoon Iltarinteessä alkuperäiset vesikatteet olivat tulleet elinkaarensa päähän ja yhtiö päätyi tekemään kattoremontin. Hallituksen puheenjohtaja Pirjo Räty kertoo, miten remontti saatiin onnistuneesti päätökseen huolellisen suunnittelun ja kilpailutuksen ansiosta.

riistavuorenkuja

19.12.2024

Riistavuorenkujalla eletään yhteisöllisesti

Helsingin Etelä-Haagassa sijaitsevassa taloyhtiössä Riistavuorenkuja 8:ssa asukkaat yhdessä pitävät huolta talostaan ja myös vaalivat sen 60-vuotista historiaa. Taloyhtiössä on alusta alkaen arvostettu talkootyötä ja asukkaiden aktiivista osallistumista. Viime vuosina lapsiperheet ovat tuoneet yhtiöön iloa ja energiaa.

lämpöpumppujen meluhaitat

28.5.2025

Lämpöpumput voivat aiheuttaa meluhaittaa – turkulaisyhtiö löysi ratkaisun pumppujen tahdistuksesta

Maalämpöpumput saattavat aiheuttaa meluongelmia talotekniikkahuoneen yläpuolisissa ja viereisissä asunnoissa. Turkulaisessa As Oy Hiidenvuoressa ongelma poistui, kun kaksi samaan tahtiin käynyttä pumppua säädettiin käymään eri tahdissa.

Olet lukenut 1/5 maksuttomasta artikkelista

Haluatko lukea rajattomasti artikkeleita? Luo tunnus, kirjaudu sisään tai tilaa Kiinteistölehti edullisesti!

Tilaa lehti