Asukaskysely antaa pohjan strategialle

Isännöitsijä

Taloyhtiössä pulpahtaa joskus esille hankkeita, joiden kannatus ei ole erityisen suurta mutta sitäkin äänekkäämpää. Kysely saattaa osoittaa, että enemmistö on aivan toisella kannalla.

Esimerkki kyselystä:

1. Taustatiedot (esim. vastaajien sukupuoli, ikä, talouden koko, asuntotyyppi)

2. Taloyhtiön nykytilanne

  •  Mikä taloyhtiössämme on parasta sinun kannaltasi? (avoin vastaus, enintään kolme asiaa)
  •  Missä asioissa taloyhtiöllämme on eniten parannettavaa omasta näkökulmastasi? (avoin vastaus, enintään kolme asiaa)

3. Taloyhtiön ominaisuudet ja käytettävyys

  • Kuinka tyytyväinen olet taloyhtiön ilmapiiriin ja käytettävyyteen? (esim. yhteishenki, turvallisuus, pihapiirin viihtyisyys, varastot, saunat, esteettömyys)
  • Kuinka tyytyväinen olet taloyhtiön ominaisuuksiin ja toimivuuteen? (esim. lämmitysjärjestelmä, hissit, energiatehokkuus, sisäilman laatu, parvekkeet, laajakaistayhteydet)
  • Mitä asioita tulisi parantaa?

4. Taloyhtiön palvelut

  • Kuinka tyytyväinen olet taloyhtiön palveluihin? (esim. siivous, jätehuolto, isännöinti, ulkoalueiden kunnossapito, huolto- ja vikakorjaukset)
  • Mitä asioita tulisi parantaa?
  • Millaisten uusien palveluiden hankintaa toivoisit taloyhtiöissä selvitettävän?

5. periaatteet taloyhtiön johtamisessa

  • Minkä periaatteiden mukaisesti taloyhtiön ominaisuuksia ja toimivuutta tulisi parantaa? Haluan, että taloyhtiön ominaisuuksia parannetaan

a) Merkittävästi

b) Jonkin verran

c) Säilytetään nykytilanne

d) En osaa sanoa / ei vastausta

  • Minkä periaatteiden mukaisesti taloyhtiön korjaustoimintaa tulisi parantaa?

a) Taloyhtiön tulee minimoida tekniset viat ja rikkoutumiset painottamalla voimakkaasti ennakoivaa korjaustoimintaa (teknisiä järjestelmiä korjataan/uusitaan selvästi ennen kuin niiden arvioidaan tulevan elinkaarensa päähän).

b) Taloyhtiön tulee optimoida korjaustoimintaa korjaamalla/uusimalla teknisiä järjestelmiä arvioidun elinkaaren lopussa (riski teknisistä vioista ja rikkoutumisista ja niistä aiheutuvista tilapäisistä asumishaitoista hyväksytään).

c) Taloyhtiön korjaustoiminnassa tulee suorittaa vain välttämättömät vika- ym. korjaukset.

d) En osaa sanoa / ei vastausta

  • Minkä periaatteiden mukaisesti taloyhtiön hankkimia palveluita tulisi parantaa?

a) Haluan, että taloyhtiön palveluita parannetaan merkittävästi

b) Haluan, että taloyhtiön palveluita parannetaan jonkin verran

c) Säilytetään nykytilanne

d) En osaa sanoa / ei vastausta

6. palaute ja kehitysehdotukset (avoin vastaus)

Kirjaudu

Tervetuloa! Kirjaudu sisään tunnuksillasi

Muista kirjautumiseni Unohtuiko salasana?

Lost Password

Kiinteistölehti

Kiinteistölehti


Käytämme evästeitä, jotta voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen.
Käyttämällä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää