Hedtec – syyskuu 2018

Isännöintipalvelujen digiloikka on jo tehty

Kuvituskuva

Nykyinen taloyhtiöiden ja isännöintitoimistojen yhteistyö perustuu läpinäkyvään, joustavaan, nopeaan ja ehdottomasti myös digitaaliseen palveluun.

Alan edelläkävijä SKH-Isännöinti lanseerasi jo kymmenen vuotta sitten talokohtaisen Talokanavan. Taloyhtiöiden osakkailla, hallituksen jäsenillä ja tilintarkastajilla on käyttöoikeuksiensa puitteissa pääsy yhtiön tietoihin 24/7. Kaikki taloyhtiön toimenpiteet, dokumentit, asumiseen ja omistamiseen liittyvät tiedot ovat nähtävissä sekä pöytäkirjat luettavissa reaaliajassa.

Samoin kaikki taloyhtiötä koskeva tieto tallentuu sähköiseen arkistoon.

– SKH:n oma IT-kehitys perustuu asiakkaiden tarpeisiin, yhteiskunnan ja tekniikan kehitykseen sekä yhtiömme kehityshakuiseen toimintaan.

– Verkkopalvelut ja digitaalisuus ovat jo arkipäivää monilla aloilla. Taloyhtiöiden osakkaat, asukkaat ja yhtiön hallituksen jäsenet ovat tottuneet toimimaan verkossa. Miksi heidän pitäisi suostua hoitamaan isännöintiin kuuluvia asioita vanhanaikaisesti, toimitusjohtaja Markku Kulomäki sanoo.

Skype vapauttaa kokouskäytännöt

SKH:n isännöimissä taloyhtiöissä pidetään kokouksia Skypen kautta. Näin kokoukset eivät ole enää paikkaan ja aikaan sidottuja, vaan hallituksen jäsenet voivat osallistua päätöksentekoon mistä vain.

– Skypen käytön aloittaminen ei vaatinut meiltä hallituksen jäseniltä juuri mitään erityisiä toimenpiteitä, isännöitsijä lähetti hyvät ohjeet. Skype on hyvä keino, jos pitää saada joku asia nopeasti hoidettua eikä ole välttämätöntä tarvetta istua samassa tilassa kaikkien kanssa, sanoo ensimmäisten joukossa Skypen käyttöön ottaneen taloyhtiön puheenjohtaja.

Sähköinen päätöksenteko tuo myös taloyhtiölle kustannussäästöjä, kun isännöitsijätoimisto ei enää laskuta iltakokousten tunneista. Etäkokoukset ovat myös ekologinen vaihtoehto.

Ajantasaista tietoa – pankkitilin saldoa myöten

Taloyhtiöiden hallituksen jäsenet saavat joka perjantai viikkotiedotteen, jossa kerrotaan kaikki viikon aikana tehdyt toimenpiteet, taloyhtiön laskutus ja myös pankkitilin saldo. Hallituksen jäsenillä on aina ajantasainen tieto taloyhtiön tilanteesta.

Yhtiön osakkaat saavat iltaisin oman tiedotteensa, mikäli heidän asunnossaan on tehty sinä päivänä jotain toimenpiteitä.

Viestintä on tehokasta ja kattavaa. Tarvittava tieto suunnataan oikeille vastaanottajille eikä niissä kerrota henkilötietosuojan alaisia asioita.

Digitaaliset palvelut kattavat myös kulutusseurannan. Yhtiön huoltomies voi toimittaa seurannan lukemat linkkiä tai qr-koodia käyttämällä helposti ja viiveettömästi matkapuhelimen avulla.

Digitaaliset palvelut ovat oleellinen osa SKH:n ammattimaista, avointa ja palvelevaa toimintamallia.

1 kommentti

  • Kalle Reply

    20.10.2017 at 14:05

    “Taloyhtiöiden hallituksen jäsenet saavat joka perjantai viikkotiedotteen, jossa kerrotaan kaikki viikon aikana tehdyt toimenpiteet, taloyhtiön laskutus ja myös pankkitilin saldo. Hallituksen jäsenillä on aina ajantasainen tieto taloyhtiön tilanteesta” Eihän tämä ole ajantasaista tietoa vaan jopa viikon vanhaa tietoa! Jotkut isännöinti toimistot tarjoavat reaaliaikaista taloushallinnon näkymää joista näkee juuri tämän hetkisen tilanteen sekä pääsee porautumaan jokaiselle laskulle asti.

Jätä kommentti

Kirjaudu

Tervetuloa! Kirjaudu sisään tunnuksillasi

Muista kirjautumiseni Unohtuiko salasana?

Lost Password

Kiinteistölehti

Kiinteistölehti