Suomi 100 Vastuunjako 40 vuotta

Blogit

Tietosuojaan on pakko perehtyä

Uudistuksen tavoitteena on luoda koko EU:n alueelle yhteinen ja kattava tietosuojajärjestelmä. Asetuksen tarkoituksena on lisätä henkilötietojen käsittelyn avoimuutta ja läpinäkyvyyttä sekä vahvistaa rekisteröityjen oikeuksia valvoa henkilötietojensa käsittelyä.

Lue lisää

Muista reklamoida rakennusvirheistä

Liian usein tulee vastaan tilanteita, joissa taloyhtiön teettämästä peruskorjauksesta tai uudiskohteen hallinnon luovutuksesta on kulunut 9,5 vuotta ja sitten alkaa tapahtua: Taloyhtiö tilaa kiireellä kuntoarvion tai erityisen 10-vuotiskatselmuksen ja alkaa sen perusteella etsimään urakoitsijan tai grynderin yhteystietoja lähettääkseen pitkän vaatimuslistan rakennuksessa ja kiinteistöllä havaituista virheistä.

Lue lisää

Yleisten ehtojen sitovuudesta uusi ratkaisu

Monilla aloilla, myös kiinteistöalalla, on laadittu erilaisia yleisiä sopimusehtoja helpottamaan sopimusten tekemistä, vakiinnuttamaan alan hyviä käytäntöjä ja varmistamaan sopijapuolille tasapuoliset ehdot sopimuksia laadittaessa.

Lue lisää

Tupakat tumpataan taloyhtiössä?

Vuoden alusta on vihdoin mahdollista kieltää parvekkeella tupakointi, siis nyt myös huoneistoparvekkeilla. Tietyin edellytyksin voidaan kielto ulottaa myös huoneiston sisätiloihin.

Lue lisää

Oikeudenmukainen taloyhtiö

Yhtiön korjaushankkeiden rahoittamien yhteisillä vastikevaroilla on yksi asunto-osakeyhtiöjärjestelmän keskeisistä kulmakivistä, osa sen perusmuuria.

Lue lisää

Hallituksen ja isännöitsijän yhteistyöstä

Isännöitsijän ja hallituksen tehtävänjako ei ole selkeä, mutta silti selväpiirteinen. Hallituksen tehtävänä on tehdä toimivaltansa puitteissa päätöksiä, seurata niiden toteutumista ja valvoa yhtiön toimintaa. Isännöitsijä hoitaa päivittäistä hallintoa ja vastaa yhtiökokouksen ja hallituksen päätösten täytäntöönpanosta.

Lue lisää

Hyvää isännöintiä etsimässä

Käsitehirviö ”osto-osaaminen” pitää sisällään hienon ajatuksen siitä, että tilaajalla olisi asiantuntemusta ja kykyä hankkia taloyhtiölle erilaisia palveluita. Palveluhankinta on eri vaiheita käsittävä prosessi, jolla pyritään löytämään paras mahdollinen vaihtoehto useiden palveluntuottajien joukosta.

Lue lisää

Sivu 1 / 1

Kirjaudu

Tervetuloa! Kirjaudu sisään tunnuksillasi

Muista kirjautumiseni Unohtuiko salasana?

Lost Password

Kiinteistölehti

Kiinteistölehti