Tyhjää tilaa?

Liiketilojen markkinointi ja myynti näkyy printissä entistä vähemmän.  Lienee niin, että tarjonta on siirtynyt verkkoon.  Kävin mielenkiinnosta katsastamassa muutamia verkkosivuja, joilta toivoin vapaita tiloja löytäväni.  Löytyihän niitä!  Vanhin päivitys oli seitsemän vuoden takaa.  Piru iski ja soitin toiselle tarjoajalle, jota epäilin yhtä aktiiviseksi.  Myyntipäällikkö ihmetteli soittoani, koska yhteisöllä ei ollut kiinnostukseni kohteessa olevaa tilaa enää omilla listoillakaan.  Taisin osua niihin kahteen, jotka ovat poikkeuksia hyvin toimivassa verkkotarjonnassa.

Tyhjää tilaa oli tarjolla ilmoittajille myös sanoma-ja aikakauslehtien sivuilla kolme vuosikymmentä sitten.  Mainostilaa myytiin ”millikaupalla”.  Valkoisen tyhjän paperin hinta oli lähtökohta, jota jalostettiin sitten hinnoittelussa kaksväri-  ja neliväri-ilmoittelussa. Toistoista sai myös määräalennuksia.

Toimintaympäristön tunteminen ja ratkaisujen myyminen ovat normaalia nykypäivää kaikessa myyntityöksi kutsuttavassa vuorovaikutuksessa.  Asiakkaan, ostajan ja päättäjän olosuhteet ja tilanne muokkaavat sitä tarvetta jota ostaja kokee.  Myyntityön vaikeus ei olekaan enää myyntiosaamisessa vaan asiakkaan ymmärtämisessä.  Turboruuvin vääntäminen ei auta, ellei tuskanappia ole ensin painettu!

Pyydän nöyrimmästi anteeksi, mikäli loukkasin jonkun ammattiylpeyttä.  Kysyn kuitenkin:  ”Onko markkinoilla edelleen tarjolla TYHJÄÄ TILAA”

Antti Niemi0 Posts

Antti Niemi on myynnin ja terveydenhuollon ammattilainen, joka on 30 vuoden ajan valmentanut useita kiinteistöalan kanssa yhteistyötä tekeviä yrityksiä ja yhteisöjä. Antti nauttii nyt ansaituista eläkepäivistään ja toimii edelleen freelancer-konsulttina ja vapaana kirjailijana ja taiteilijana. Kokemukset ja näkemykset löytyvät Linkedin:stä Antti Arto Antero- Ajattelee Asiakkaan Aivoilla

0 kommenttia

Jätä kommentti

Kirjaudu

Tervetuloa! Kirjaudu sisään tunnuksillasi

Muista kirjautumiseni Unohtuiko salasana?

Lost Password

Kiinteistölehti

Kiinteistölehti